sunnuntai 12. syyskuuta 2010

Tekee mieli jätskiä!!!

Mulla on ollut nyt kahtena iltana ihan hullu jätskihimo ja ihan väärään aikaan - esimerkiks tänään (eli sunnuntaina) se iski kello 18, just silloin kun isommat kaupat menee viimeistään kiinni. Ei siis mitään mahdollisuutta saada soijajätskiä yhtään mistään. Mä elättelin kuitenki vielä toiveita et Salessa hyvällä tuurilla sitä olis, niin pakkohan mun oli käydä tarkistamassa asia - kuitenkin huonoin lopputuloksin. Jätskihyllyllä mietin kahteen kertaan, että otanko sitten sen kermajäätelöpakkauksen ja kärsin seuraukset, vai.... Jätsit jäi kaappiin, mutta mukaan lähti Kartanon perunalastupussi, Alpron maustamatonta soijajogurttia, soijajuomaa ja pari ananas-pillimehua jätsin sijaan. Nyt kiitän itteeni siitä että pysyin lujana jätskihyllyllä. Oon nimittäin koko viikon kärsiny allergiaoireista kun maitoallergia on alkanu selkeesti pahentua. Ei siis enää myöskään vuohenjuustoa tälle tytölle :(

Mä en tykkää käydä keskikokosissa kaupoissa, koska siellä oman ruokarajotteisuutensa tajuaa niin herkästi. Melkein kaikki mitä niillä hyllyillä on, ei ole mulle sallittuja ruokia. Muutenkin sen kokosissa kaupoissa on hyvin rajallisesti erikoisruokia. Tänäänkin keksihyllyltä löyty toki luontaisesti gluteenittomia keksejä, mutta ykskään paketti ei kylläkään ollu maidoton...

2 kommenttia:

  1. Hei tuli vaan mieleen kun olit jätskiä vailla et oletko kokeillut pakastaa tuollaista soijajugurttia?? tulisko siitä niinkuin jugurtti jätskiä mitä taannoin olikos danoniino mainoksessa oli...ja sit ite tehdyt mehujäät tietty tulis mieleen et kantsis laittaa pakkaseen kun himo yllättää ;)
    Eksyin tänne sun sivuille kun on vahva epäilys että tytöllä(6kk) on maitoallergia...ja pohdin et uskaltaako viljaa kokeilla vielä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vois vaikka toimiakin, mutta mä en ainakaan voi syödä maustettuja soijajogurtteja koska niissä on melkein kaikissa glukoosia. Alpron puolen litran vanilja on tosin ihan kelpotavaraa, joten pakkaseen vaan ja testaamaan :)

      Poista